הזנחה בבני ברק: "ארנונה כמו ניו יורק, תשתיות כמו בעזה"

    הפוך על הפוך 3 Comment on הזנחה בבני ברק: "ארנונה כמו ניו יורק, תשתיות כמו בעזה"

    עשרות מאזינים תושבי בני ברק עלו לשידור וסיפרו על המחדלים התברואתיים בעיר, הגיעו תלונות רבות על בעיות תברואה קשות ומטרידות בעיר: "אנחנו לא צריכים להתחנן בשביל השירותים הכי בסיסיים שיש" | העירייה בתגובה מטילה את האחריות על התושבים "שמאחסנים בחצרות דפנות סוכה ואופניים"

    18:13
    06.05.24
    אבי יעקב No Comments on "זה רגע שלא אשכח לעולם" | הרב ישראל מאיר לאו בראיון מרגש

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    כשל התברואה והתשתיות בבני ברק: בעקבות פניות מאזינים בתכנית "הפוך על הפוך" מלפני שבועיים וגל פניות שהגיעו אחרי השידור, ניתנה היום הזדמנות נוספת למאזינים להעלות את הדברים שלהם. בתכנית שוחח יענקלה פרידמן עם מאזינים תושבי העיר, שהתקשרו לספר את סיפורם, כולם גוללו שורה של בעיות מוניציפליות הדורשות התערבות דחופה של השלטון המקומי וסובלות מחוסר מענה.

    מכת עכברים בבני ברק: "בני פונה לבית חולים"

    רינה, תושבת העיר סיפרה: "יש כאן עכברים ועכברושים שפזורים בכל העיר. פניתי לעירייה לא פעם ולא פעמיים. שמים מדבקה 'הודבר' אבל העכברושים באים עם כל המשפחה וגרים פה. זו סכנה לילדים ולזקנים. העירייה אכן באה ומדביקה מדבקות 'הודבר', אבל לא נראה לי שהיא עושה משהו בפועל. העכברים לא יודעים לקרוא. יש פה גם ביוב שוצף בכל ימי שישי. ממש נחל. זה טופל רק אחרי עשרה ימים שכל הרחוב היה מקווה וצחנה וסכנת החלקה".

    video
    play-sharp-fill

    אודי שיתף: "העיר לא מתפקדת. ירדתי להפגנה ביום חמישי. היה קידוש השם גדול. התושבים היו מדהימים ומרגשים. ואז אומר לי אחד המפגינים איפה העירייה. איך זה יכול להיות? העיר מלאה בכסף ממתחמי בסר. למה יש בורות, עכברים, זבל שלא מפונה? אנחנו משלמים ארנונה כמו בניו יורק ומקבלים שירותים כמו בעזה. אנחנו לא צריכים להתחנן בשביל השירותים הכי בסיסיים שיש".

    video
    play-sharp-fill

    זאב סיפר בתוכנית: "התקשרנו הבוקר לעירייה ודיווחנו שהביוב עולה על גדותיו ומציף את הבניין והרחוב. הכל מוצף ומסריח כרגע ממש. בנוסף, רואים פה משפחות שלמות של עכברים". נועה סיפר אף היא: "אנחנו גם סובלים מעכברים, דווקא בבניין חדש. פחד לצאת מהבניין. בדרום העיר. נראה שזה כבר מטופל פה אבל התקשרתי בשביל זה. בשנים האחרונות ביטלו את כל האטרקציות והתכניות בבין הזמנים. היינו שמחים אם היו מחזירים את הפעילויות".

    להאזנה לשידור ולתלונות המאזינים:

    תגובת עיריית בני ברק הגיעה רק בתום השידור ע"י יועץ התקשורת קיוי הס, ממנה ניתן להבין כי האחריות מוטלת על התושבים שלטענת העירייה "מחזיקים בחצרות אופניים של הסבא ודפנות של הסוכה". עוד נאמר בתגובה, כי העירייה נתקלה בתופעה חסרת תקדים של העכברים שהחמירה כנראה מאז החלו חפירות הרכבת הקלה ונעשות פעולות רבות להתמודדות עם התופעה, תוך מזעור הסיכון שכרוך בהדברה באזורים בהם יש ילדים רבים. עוד נאמר בתגובה, שהעירייה נמצאת בגיבוש רפורמה כוללת שבקרוב התושבים יתחילו לראות את התוצאות שלה.

    להאזנה לתגובה המלאה:

    נמשיך לעקוב ונשמח לעדכן בקרוב עם תגובות תושבי העיר הסובלים, כשידווחו על שיפור.



    3 תגובות

    מיין תגובות
    1. 3

      סיפורי סבתא גם בתל אביב ורמת גן חפרו לרכבת הקלה שם מיגרו את העכברים ופה פשוט נתנו להם להתרבות באין מפריע. מכת העכברים התגברה מאז ראש העיר הנוכחי כנראה שטועמיה לא עוזר לעכברים.

    2. 2

      עירייה כושלת,
      חבורה של אוכלי חינם רק לקחת כסף ודוחות הם יודעים

    3. 1

      ערית בני ברק לא עושה את השליחות שלה לתושבים